Van 29 november t/m 3 december vond het Open Innovatie Festival plaats. Ook de provincie Noord-Brabant deed hier aan mee.

Hierbij een bloemlezing uit de diverse presentaties.

Presentatie van Ton Zijlstra over Open Overheidsdata, De onontgonnen bron:

Presentatie van Joost Heijthuijsen over Social Festival Model (eigenlijk slimme inzet van sociale media en de crowd):

Presentatie van Erik Dietvorst over Geo 2.0:

Presentatie van Ruud Kleijnen en Guido Braam over Het Nieuwe Leidinggeven. (*als iemand weet hoe ik prezi kan embedden in de gratis versie van wordpress dan hou ik me aanbevolen)

Presentatie van Femke Timmermans over de Barbapapa-methodiek (meebewegen in de veranderende wereld):

Van zowel de presentatie van Jan-Willem Alphenaar over de totstandkoming van DSB the Movie en Christiaan van de Berg (TNO) over co-creatie adviesmodel heb ik helaas tot nu toe geen informatie/links ontvangen.

[update] Door de oplettendheid van Martijn Staal heb ik de co-creatie presentatie van OIF Groningen (bedankt Arnout de Vries) ontvangen (met groningse voorbeelden in plaats van de brabantse):

[end update]

Over de belangrijkste discussies/vragen tijdens deze cocreatie presentatie heeft Arnout de Vries nog een blog geschreven.

Stijn Dijkers en Roel Verzantvoort hebben de ambtenaren ingewijd in de digitale middelen die het werk van ambtenaren makkelijker en leuker kunnen maken (o.a. social media, online samenwerken).

Alle sprekers en bezoekers bedankt voor een inspirerende week!