twitter-logo-small1Donderdag 6 augustus 16:00 is het dan zover. Via mijn informatie dashboard lees ik een bericht van de mashable-site dat twitter ‘down’ is. Ik kan nog net de  neiging onderdrukken om dit bericht te tweeten ;-)  en dat geeft des te meer aan dat het twitter-kanaal in mijn communicatie-genen zit verankerd.

Twitter is door een hacker-aanval (een zogenaamde Denial of Service attack, waardoor een site onklaar wordt gemaakt voor normaal gebruik) plat gelegd. Ook de populaire facebook-site (het wereldwijde hyves) ondervind problemen, maar dit kan wellicht te maken hebben met een twitter-thread die gestart is op facebook (sneeuwbal-effect).

Gelukkig kan ik de berichtgeving rondom twitter volgen via mashable en diverse andere sites en vroeg in de avond komt het verlossende woord: Twitter is weer up and running… Yippee! en ik c0nstateer dat de twitteraars de tweet-draad weer gewoon oppakken waar ze gebleven waren. Rare gewaarwording😉

Share